close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שחשוב לדעת על תהליך הפונדקאות בישראל

מערכת שורשכא חשוון, תשפא08/11/2020

היכרות עם המאפיינים של פונדקאות יכולה לסייע בין היתר לדתיים, לזוגות שלא יכולים להביא ילדים וכמובן לאימהות יחידניות. במאמר הבא נסביר מה כולל תהליך הפונדקאות ועם מי אפשר להתייעץ לצורך סיוע

תגיות:

המשמעות הפרקטית של פונדקאות היא הפריית ביצה של אישה בזרע של גבר. לאחר מכן, משתילים את הביצית שהופרתה ברחם של אישה אחרת. האישה בעלת הרחם שבה הושתל העובר מכונה "אם פונדקאית" והיא גם זו שעומדת לשאת את ההיריון. בנוסף, בחוק הישראלי מכונה הפונדקאית בשם "אם נושאת" – כי היא זו שנושאת את ההיריון ברחמה.

dir="RTL"> 

מהו חוק ההסכמים לנשיאת עוברים?

החוק הספציפי שעוסק במערכת היחסים בין האם הנושאת לבין האישה שהיא בעלת הביצית המופרית נקרא "חוק ההסכמים לנשיאת עוברים". מתוך חוק הפונדקאות הזה ניתן להבין כיצד מתבצע התהליך בישראל, למי הוא מתאים ומה המגבלות שלו.

תהלך פונדקאות יעיל בישראל מבוסס על כמה שלבים: קבלת מידע, התאמת המסלולים, חתימה על חוזה, קביעת לוח זמנים ואישור ועדה של משרד הבריאות.

 

למי מתאים תהליך הפונדקאות בארץ?

חוק הפונדקאות בתצורתו הנוכחית מתאים לקהל יעד מגוון ולכן כדאי להכיר אותו. קודם כל, זה חוק שיכול לסייע לדתיים. כל עוד מבצעים את הליך הפונדקאות על פי כללי ההלכה ובגיבוי הרבנים, אין בעיה לסיים אותו באופן כשר ודתי.

לשם השוואה, החוק גם יכול להתאים לזוגות שלא יכולים להביא ילדים – בלי קשר לתפיסת העולם או הדת שלהם. זו למעשה הסיבה העיקרית לביצוע הליך פונדקאות בישראל ובמקומות נוספים ברחבי העולם. בנוסף, כדאי לדעת שהחוק מאפשר ביצוע תהליך של פונדקאות גם לאם יחידנית ולאחר קבלת תרומת זרע.

 

מה קובע החוק לגבי קהל היעד?

מכאן והלאה כבר צריך להיכנס אל עובי הקורה כדי לבדוק לאיזה סוגי משפחות יכולה להתאים הורות באמצעות פונדקאות. אצל בני זוג נשואים או ידועים בציבור, הדרישה היא לעמוד בקריטריונים ולהתחשב ביכולת כלכלית.

אצל נשים נשואות או כאלה שאין להן בני זוג, ושאינן יכולות לשאת היריון, החוק מאפשר להסתייע בפונדקאית ממספר מדינות בחו"ל.

 

שלבים בהליך הפונדקאות

חשוב לדעת שיש הבדלים מסוימים בין האופן שבו מבצעים את הליך הפונדקאות בישראל לבין האופן שבו מבצעים אותו במקומות אחרים בעולם. פונדקאות בארץ כפופה לא רק לחוק הפונדקאות אלא גם להלכה, מה גם שיש את חוק הסכמים לנשיאת עוברים שמשפיע על השאלה מי יכולה להיות אם פונדקאית.

בכל מקרה, היכרות עם השלבים השונים והתייעצות מומלץ עם מירב פונדקאות חובקת – המרכז הישראלי לפונדקאות בישראל, במרכז זה יכולים לפתור הרבה מהדילמות. באמצעות התייעצות עם בעלי מקצוע ניתן להצביע על יתרונות התהליך ולברר לגבי מידת ההתאמה שלו עבור הורים מיועדים בגילאים שונים. כמו כן, מירב פונדקאות חובקת זה המקום שבו מקבלים סיוע וליווי לכל התהליך מתחילתו ועד סופו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה